De meeste klachten kunnen worden opgelost door een goed gesprek. Maar soms is dat niet genoeg, of wil de tegenpartij niet luisteren, of verandert er niets. Als cliënt van Rivierduinen kunt u dan terecht bij de klachtenfunctionaris. Zij maakt met u een afspraak om samen te bespreken wat uw klacht precies is en probeert deze vervolgens naar uw tevredenheid op te lossen.
De klachtenfunctionaris heeft geheimhoudingsplicht.
Telefoon: 071 890 33 30
E-mail: klachtenfunctionaris@rivierduinen.nl
Als u (gedwongen) bent opgenomen kunt u voor klachten over uw behandeling terecht bij de onafhankelijke klachtencommissie.
Klachtencommissie Cliënten GGZ Rivierduinen
Post: Postbus 405, 2300 AK Leiden
Telefoon: 071 890 66 47 of 071 890 66 91
E-mail: klacht@klachtencommissierivierduinen.nl
Voor verdere informatie over de mogelijkheid een klacht in te dienen verwijzen we u naar de website van Rivierduinen: Klacht indienen bij Rivierduinen
NB: De Cliëntenraad is er voor de collectieve belangenbehartiging van de cliënten van Rivierduinen. Individuele klachten van individuele cliënten behoren dus niet tot onze taak en wij zullen u daarvoor doorverwijzen naar de Klachtenfunctionaris of de Patiënten Vertrouwenspersoon.
Echter, meerdere klachten begint met de eerste. Daarom horen wij graag waar u tegenaan loopt of juist erg blij mee bent. Ook de leden van de cliëntenraad hebben geheimhoudingsplicht.